Sunday 4 March 2012

Artighetsbajsen...

The Courtesy Shit eller Artighetsbajsen som det skulle bli på svenska är precis som det låter, det är en bajs som tar hänsyn till ens medmänniskor. För att ta ett exempel, här på bilden ser ni hela vårt hotellrum, jag står på den 3:e sängen och det är ungefär lika mycket mellanrum till fönstret och väggen som det är mellan de andra sängarna på bilden.

Så ser ni väggen som är precis bakom min vän Christian som sitter ner på sängen, det är där toan och duschen är och den är väl 2 x 1,5 m, vilket verkligen inte är särskilt mycket för 5 personer att dela på. Lägg sedan till att varken någon av oss skiter rosor och enhörningar samt att det enda vi konsumerar är fet, friterad och riktigt riktigt onyttig amerikansk mat. Det luktade aldrig särskilt gott i rummet när någon varit där inne.

Av denna simpla anledning gick jag ned en vånging för att sätta mig och skita på "lobbytoaletten" av artighetsskäl, allt bara för att folk skulle slippa mina dofter. Detta gjorde jag naturligtvis inte på "natten" om jag skulle få ett infall av att släppa ett par men när man hade "möjligheten" så gjorde man det för ens egen skull och för andras.

Ett annat sätt är att "springa före" folket upp till lägenheten vi befinner oss i för stunden, allt bara för att så mycket av doften av ens skitar skall försvinna.

No comments:

Post a Comment