Sunday 2 September 2012

Toaletten På Cello ? Kan Lika Väl Vara Hitlers Bunker...

Jag vet knappt vart jag skall börja här, kort om själva stället. Ett kafé där man bland annat kan röka vattenpipa, ligger på Andra Lång och är en trappa ned och deras bakverk är väl inget direkt vidare heller.

Renlighet: 5 / 10 - Finns inget direkt att klaga på så sätt, den är städad men själva utrymmet i sig är inte så fräscht så därför känner jag inte att det finns så mycket mer att ge.

Utformning: 3 / 10 - Asså det skulle lika väl kunna ha varit så här en av toaletterna i Hitlers bunker såg ut och då är jag inte förvånad att han valde att skjuta sig själv. Jag påstår knappast att jag är en av de längre människorna på denna planet men är du runt 2 meter lång så kommer detta bli ett litet problem, för det är inte mycket mer i takhöjd än kanske 2.10 max och då är det den punkt där det är som högst i tak. Som lägst kanske det är 60-70 cm. Jag har ingen aning om när de målade om senast men det skulle behövas göras så mycket mer än så för att få denna toaletten att få ett leende på läpparna.

Det går rör över allt, nya och gamla. Varför de bara inte valt att byta ut alla rör samtidigt eller åtminstone målat över de nya vet jag inte heller. Allt ser bara förjävligt ut. Sen att de har en jävla stor lucka precis bredvid handfatet får en att fundera en hel del till, vad har den funktion ? Är det där Adolf och Eva ligger gömda i väntan på bättre tider ? Varför har de helt sonika slutat måla väggen ovanför spegeln och varför är inte alla väggar målade ? Sedan är placerad på ett sådant sätt så när jag skall kolla mig i spegeln så syns inte mitt huvud, jag får böja mig ganska mycket för att ens kunna se mig själv i ansiktet.



Kissvänlighet: 6 / 10 - Asså det är väl inga större problem ifall man skall hit och kissa. Snabbt in och snabbt ut, funkar.

Bajsvänlighet: 3 / 10 - De två av de största problemen med att sitta och skita på denna toalett är att det knappast är "ljudisolerat" ut till de andra besökarna, som jag kan tillägga kan sitta ganska nära denna toalett. Aldrig riktigt varit ett fan av att de väljer att ha bord i närheten av toaletterna, känns inte jätte mysigt.

Sedan var det så att de satt toarullshållaren till vänster om toaletten och eftersom det bara finns en vägg "bakom" toaletten som gör att den åtminstone är "inom räckhåll" så har de väl valt att sätta den där, istället för att sätta den på en sidovägg som hade varit mer logiskt. Hur som helst, eftersom den nu sitter till vänster om mig och bakom mig så måste jag vrida hela min kropp så att jag håller på att bryta ryggen av mig själv för att överhuvudtaget kunna komma åt den jävla hållaren.


Helhetsintryck: 4 / 10 - Asså jag skulle väl kunna tänka mig springa in här ifall nöden kallar men det är nog inte så att jag frivilligt kommer gå hit bara för att, oavsett om det gäller att fika, sätta mig på muggen eller vad det kan vara. Det finns fler toaletter där ute i världen som förtjänar mina skinkors kärlek bättre.














Cello Café
Andralånggatan 6
413 03 Göteborg

1 comment:

  1. skulle inte gått dit, takk för recencsiuon

    ReplyDelete