Friday 23 September 2011

CT24 Coffee & Food...


CT24 Coffee & Food (Gamla Tintin) som ligger på Engelbrektsgatan 22 i Göteborg har öppet dygnet runt och är numera, åtminstone vad jag vet, det enda dygnet runt öppna kafé i stan. Det ligger nära Avenyn så lätt att ta sig till och hyffsat centralt om det är så att du antingen behöver ha någonstans att vänta på bussen ett par timmar eller gå till en mugg finns att tillgå alla timmar på dygnet.
 
Renlighet: 8 / 10 - Det var liksom lite papper på golvet och soptunnan hade väl kunnat tömmas men i övrigt var det riktigt fräscht där inne, fanns inte mycket att annat att klaga på. Kanske borde bytt ut dörren, den drar ner stämningen och intrycket huruvida det är rent eller inte. Den taskiga graffitin gör det genast lite mer osmakligt.

Utformning: 6 / 10 - Det var väldigt underlig form på hela toaletten, den skeva väggen gör en förvirrad, kaklet som i sig själv är väl ganska hemtrevligt så men problemet är ju att det inte är "i synk" med varandra. Jag tror fan jag kunde gjort det bra mycket bättre än det där. Samt spegeln hade ju knappast varit mitt första val heller men men så är det. Det funkar.

Kissvänlighet: 7 / 10 - Finns väl inte så mycket att anmärka på det enda som kanske är just det faktum att det "bara" är en avskiljade dörr mellan dig och gästerna där ute. Vilket på ett sätt kan vara gött för då slipper man ha folk direkt utanför dörren som väntar "inne på toan". Sen är det ju toan en liten bit från dörren så det lite större utrymmet ger förhoppningsvis lite hjälp för att "avvärja de porlande ljuden".

forts...

Bajsvänlighet: 7 / 10 - Det enda som kan vara "besvärligt" är väl just de faktum att det är ändå hyffsat nära ut till folk som sitter i kaféet. Det är trots allt ändå "positivt" att det bara är en dörr så man slipper folk ståendes utanför i "toarummet" där handfatet finns så får man kanske "skämmas lite" för de dofter och ljud man gett ifrån sig medan man går ut för att tvätta händerna.

Helhetsintryck: 8 / 10 - Enda anledningen till att den får så pass mycket trots att det kanske bara "förtjänar" en 7:a är det faktum att du har ju "tillgång" till den dygnet runt. Det är en ganska "trevlig" toalett så men finns lite saker man kunnat "fixa till" för att göra den bättre men det känns ändå som en "skitsak" med tanke på att den är fan i mig öppen 24 / 7.

Än har jag inte riktigt bestämt mig huruvida jag skall lägga upp alla gamla inlägg, som jag har på min andra blogg, eller om jag bara skall skita i det. Hur som helst så finns det att tillgå här:

No comments:

Post a Comment